پوشش دوخوشه ای گراف ها

پایان نامه
چکیده

منظور از پوشش یک گراف ساده یک خانواده از زیرگراف های یک گراف است به طوری که هر یال گراف حداقل توسط یکی از زیرگراف ها پوشانده شوند. اگر این خانواده خانواده زیرگراف های دوبخشی کامل باشد این پوشش، پوشش دوخوشه ای نامیده می شود. اگر زیر گراف های پوشش دهنده یال مجزا باشند یعنی هر یال دقیقاً توسط یکی از زیر گراف ها پوشانده شود آن گاه پوشش یک افراز دوخوشه ای نامیده می شود. یکی از مفاهیم مورد توجه در نظریه گراف پوشش یالی یک گراف با خانواده های مختلفی از گراف ها مانند گراف های کامل، گراف های کامل چندبخشیف گراف های کامل دوبخشی، مسیرها، دورها و انواع مختلف دیگری از گراف ها است. کم ترین تعداد زیرگراف کامل دوبخشی برای پوشش یال های یک گراف عدد پوشش دوخوشه ای نام دارد در این پایان نامه به مطالعه پوشش دوخوشه ای گراف ها پرداخته شده است.

منابع مشابه

دورهای برداشتنی از گراف ها و دی گراف ها

در این مقاله دورهای برداشتنی بدین معنی تعریف می شوند: اگر f یک کلاس از گراف ها (دی گراف ها) باشد که در خاصیت معینی صدق کند ، g in f دور c در g با گره برداشتنی است هرگاه g-v(c) in f دورهای با گره برداشتنی از گراف ها ی اویلری مطالعه می گردند. ما دورهای با اضلاع برداشتنی از گراف های منظم (دی گرافها) را نیز مطالعه می کنیم.

متن کامل

طراحی ساختار های چندلایه ای رنگ دانه ها برای پوشش های استتار اپتیکی

امروزه با پیشرفت و گسترش چشمگیر سامانه­های تصویربرداری فراطیفی استفاده از دانش طیفی مواد برای طراحی و ساخت پوشش­های استتاری اجتناب‌ناپذیر شده است. در این تحقیق به منظور طراحی پوشش­های استتار اپتیکی دارای شباهت طیفی مناسب با پس­زمینه مورد نظر، ضخامت بهینه­ی ساختار چند لایه­ای رنگ­دانه­های پوشش در محدوده­های مرئی و مادون‌قرمز بازتابی با استفاده از یک فیلتر عبوردهنده تداخلی چند لایه تعیین شده است....

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی اصفهان - دانشکده علوم ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023